Regulamin organizacyjny
Załącznik do uchwały nr 278/2023
Zarządu Powiatu w Sochaczewie
z dnia 6 marca 2023 roku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ „ATRIA”
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1.1. Regulamin określa szczegółową organizację, specyfikę i zakres sprawowanej opieki w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zwanej dalej „Placówką”.
2. Do zakresu działania Placówki należy wykonywanie zadań wynikających w szczególności z:
1/ ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2/ rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej;
3/ statutu;
4/ niniejszego regulaminu.
§ 2.1. Placówka jest jednostką organizacyjną Powiatu Sochaczewskiego sprawującą pieczę zastępczą w formie instytucjonalnej.
2. Placówka jest placówką opiekuńczo-wychowawczą typu socjalizacyjnego
3. Placówka ma siedzibę w miejscowości Sochaczew, powiat sochaczewski, województwo mazowieckie.
4. Obszar działania Placówki obejmuje teren powiatu sochaczewskiego. Placówka za zgodą starosty może przyjąć dziecko z terenu innego powiatu, jeżeli dysponuje wolnym miejscem.
§ 3.1. Placówka na podstawie przepisów o samorządzie powiatowym, zapewnia obsługę administracyjną, finansową w tym rachunkową i sprawozdawczą, organizacyjną oraz specjalistyczną Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares”.
2. Do obowiązków Placówki jako jednostki obsługującej należy kompleksowa obsługa w zakresie:
1/ finansowym,
2/ rachunkowości i sprawozdawczości,
3/ administracyjnym,
4/ organizacyjnym,
5/ zapewnienia pomocy specjalistów.
3. Jednostka obsługująca w ramach wspólnej obsługi zapewnia realizację zadań głównego księgowego.
4. Dyrektor kieruje placówką obsługiwaną, o której mowa w ust. 1 przy pomocy wyznaczonego wychowawcy.
ROZDZIAŁ II
Cele i zadania placówki
§ 4.1. Do podstawowych zadań Placówki należy:
1/ zapewnienie dziecku całodobowej opieki i wychowania oraz zaspokojenie jego niezbędnych potrzeb, w szczególności: emocjonalnych, rozwojowych, zdrowotnych, bytowych, społecznych i religijnych;
2/ realizowanie przygotowanego we współpracy z asystentem rodziny planu pomocy dziecku;
3/ umożliwienie kontaktu dziecka z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba, że sąd postanowi inaczej;
4/ podejmowanie działań w celu powrotu dziecka do rodziny;
5/ zapewnienie dziecku dostępu do kształcenia dostosowanego do jego wieku i możliwości rozwojowych;
6/ objęcie dziecka działaniami terapeutycznymi;
7/ zapewnienie korzystania z przysługujących świadczeń zdrowotnych.
2. Zaspokajanie potrzeb, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1 Placówka realizuje, co najmniej na poziomie obowiązującego standardu opieki i wychowania.
3. Całodobowy pobyt dziecka w Placówce powinien mieć charakter przejściowy – do czasu powrotu dziecka do rodziny naturalnej lub umieszczenia w innych formach pieczy zastępczej.
4. Dziecko może przebywać w Placówce, do uzyskania pełnoletności, a po uzyskaniu pełnoletności, na dotychczasowych zasadach, do czasu ukończenia szkoły, nie dłużej jednak niż do ukończenia 25 roku życia.
§ 5. Placówka współpracuje w zakresie wykonywanych zadań z sądem, powiatowym centrum pomocy rodzinie, rodziną, asystentem rodziny, organizatorem pieczy zastępczej oraz innymi osobami i instytucjami, które podejmują się wspierania działań wychowawczych placówki, w szczególności w zakresie przygotowania dziecka do samodzielnego życia, jeżeli osoby te uzyskają akceptację dyrektora placówki oraz pozytywną opinię organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
§ 6. Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych określają instrukcje wprowadzone zarządzeniem Dyrektora Placówki.
ROZDZIAŁ III
Organizacja Placówki
§ 7.1. Dyrektor kieruje działalnością Placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Dyrektor jest jednoosobowo odpowiedzialny za prawidłową i prowadzoną zgodnie z przepisami działalność Placówki.
3. Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Placówki.
4. Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Placówki.
5. Dyrektor wydaje zarządzenia o charakterze organizacyjno-porządkowym.
6. Do podstawowych zadań dyrektora należy w szczególności:
1/ kierowanie bieżącymi sprawami Placówki;
2/ ustalanie organizacji i zasad pracy;
3/ nadzorowanie realizacji budżetu Placówki;
4/ nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami stosunków pracy;
5/ zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
6/ sprawowanie nadzoru merytorycznego i kontroli prawidłowej realizacji zadań przez podległych pracowników;
7/ zapewnienie dzieciom odpowiednich standardów opiekuńczych i wychowawczych;
8/ czuwanie nad przestrzeganiem przepisów prawa;
9/ kształtowanie odpowiedniej atmosfery w Placówce;
10/ zapewnienie właściwych warunków bhp i ppoż.;
11/ ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego;
12/ przestrzeganie dyscypliny pracy;
13/ realizowanie powierzonych do wykonania uchwał organów Powiatu oraz zarządzeń Starosty;
14/ podejmowanie odpowiednich przedsięwzięć wynikających z obowiązujących uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania placówek opiekuńczo - wychowawczych.
7. Dyrektora Placówki podczas jego nieobecności zastępuje pracownik socjalny.
8. Dyrektor na czas swojej nieobecności i pracownika socjalnego w Placówce upoważnia w formie pisemnej innego pracownika Placówki do załatwiania spraw w jego imieniu w zakresie określonym w upoważnieniu i informuje o tym Starostę.
§ 8. Strukturę organizacyjną Placówki określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu.
§ 9.1. Placówka przeznaczona jest dla 14 dzieci.
2. Liczba dzieci pozostających pod opieką 1 osoby pracującej z dziećmi w Placówce odpowiada potrzebom dzieci oraz rodzajowi prowadzonych zajęć.
3. Organizatorem pracy w placówce oraz pracy indywidualnej z dzieckiem jest wychowawca.
4. Wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka realizuje zadania wynikające
z planu pomocy dziecku oraz pozostaje w stałym kontakcie z rodziną dziecka, przy czym wychowawca kieruje procesem wychowawczym maksymalnie do 3 wychowanków.
§ 10.1. Opiekę nocną organizuje się pomiędzy godziną 2200 a 600.
2. W godzinach nocnych opiekę sprawuje wychowawca.
3. Wychowawca pracujący z dzieckiem, sprawujący opiekę w godzinach nocnych jest obowiązany, co najmniej trzykrotnie w ciągu nocy przeprowadzić obchód.
4. Rozkład zajęć z dziećmi oraz opiekę nocną określa harmonogram pracy ustalany przez dyrektora Placówki.
§ 11.1. W Placówce działa zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka, zwany dalej „zespołem”.
2. Do zadań zespołu, o którym mowa w ust. 1 należy:
1/ ustalenie aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka;
2/ analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną;
3/ modyfikowanie planu pomocy dziecku;
4/ monitorowanie procedur adopcyjnych dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą przysposobienie;
5/ ocena stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb;
6/ ocena możliwości powrotu dziecka do rodziny lub umieszczenia go w rodzinnej pieczy zastępczej;
7/ informowanie sądu o potrzebie umieszczenia dziecka w placówce działającej na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku - Prawo oświatowe, przepisów ustawy o działalności leczniczej lub ustawy o pomocy społecznej;
8/ sporządzanie opinii o zasadności przysposobienia dziecka;
9/ sporządzanie opinii o kontaktach dziecka z rodziną biologiczną i wpływie tych kontaktów na dziecko;
10/ sporządzanie opinii o zasadności przysposobienia związanego ze zmianą miejsca zamieszkania dziecka na miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej mającej na celu stwierdzenie, że przysposobienie to leży w jego najlepszym interesie;
11/ sporządzanie opinii o zasadności wspólnego umieszczenia rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej;
12/ sporządzanie opinii o możliwości nieumieszczania wspólnie rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej z powodu nieznalezienia kandydata do przysposobienia rodzeństwa;
13/ przekazywanie właściwemu ośrodkowi adopcyjnemu informacji i dokumentacji, o których mowa w art. 38a ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, oraz informacji o przebiegu pobytu dziecka w pieczy zastępczej.
3. W skład zespołu, o którym mowa w ust.1 wchodzą w szczególności:
1/ dyrektor Placówki lub osoba przez niego wyznaczona;
2/ pedagog, psycholog oraz pracownik socjalny;
3/ wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka;
4/ przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
5/ lekarz i pielęgniarka, w miarę indywidualnych potrzeb dziecka;
6/ rodzice dziecka, z wyjątkiem rodziców pozbawionych praw rodzicielskich,
7/ inne osoby, w szczególności asystent rodziny prowadzący pracę z rodziną dziecka oraz przedstawiciel ośrodka adopcyjnego.
4. Do udziału w posiedzeniach zespołu mogą być zapraszani przedstawiciele: sądu właściwego ze względu na miejsce położenia placówki, właściwego powiatowego centrum pomocy rodzinie, ośrodka pomocy społecznej, policji, ochrony zdrowia, instytucji oświatowych oraz organizacji społecznych statutowo zajmujących się problematyką rodziny i dziecka, a także osoby bliskie dziecku.
5. Zespół po dokonaniu okresowej oceny sytuacji dziecka formułuje na piśmie wniosek dotyczący zasadności dalszego pobytu dziecka w Placówce i przesyła go do sądu.
ROZDZIAŁ IV
Tryb kwalifikowania i zasady przyjmowania dzieci do Placówki
§ 12. Podstawą przyjęcia do Placówki jest skierowanie Starosty Sochaczewskiego lub upoważnionej przez niego osoby.
§ 13.1. Przyjmowanie dzieci do Placówki odbywa się przez całą dobę. Wymaganymi dokumentami do umieszczenia dziecka są:
a/ odpis aktu urodzenia, a w przypadku sierot lub półsierot również odpis aktu zgonu zmarłego rodzica,
b/ orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w placówce albo wniosek rodziców dziecka lub osoby trzeciej o umieszczeniu dziecka w placówce
c/ dokumentacja o stanie zdrowia dziecka w tym karta szczepień
d/ dokumenty szkolne
e/ informacje o prowadzonej pracy z rodziną dziecka i jej rezultatach
§ 14.1. Niezwłocznie po przyjęciu dziecka do Placówki sporządza się diagnozę psychofizyczną dziecka.
2. Niezwłocznie po sporządzeniu diagnozy, o której mowa w ust.1, wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka, we współpracy z asystentem rodziny prowadzącym pracę z rodziną dziecka, opracowuje plan pomocy dziecku.
§ 15.1. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka dyrektor Placówki:
1/ przeprowadza postępowanie wyjaśniające;
2/ powiadamia o tym w ciągu 24 godzin rodziców albo opiekunów prawnych dziecka, policję, sąd, który orzekł o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej, asystenta rodziny prowadzącego pracę z rodziną dziecka oraz powiatowe centrum pomocy rodzinie.
2. Osoby pełnoletnie, uczące się w szkole, które wyraziły wolę pozostania w Placówce podpisują indywidualny kontrakt, określający szczegółowe zasady ich pobytu w Placówce.
ROZDZIAŁ V
Opieka i wychowanie
§ 16. Dziecku umieszczonemu w Placówce zapewnia się:
1/ wyżywienie, dostosowane do jego potrzeb rozwojowych, kulturowych, religijnych oraz stanu
zdrowia;
2/ dostęp do opieki zdrowotnej;
3/ zaopatrzenie w produkty lecznicze;
4/ zaopatrzenie w środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby
medyczne wraz z pokryciem udziału środków własnych dziecka - do wysokości limitu przewidzianego w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
5/ dostęp do zajęć wychowawczych, kompensacyjnych, a także terapeutycznych i rewalidacyjnych;
6/ wyposażenie w:
a) odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty osobistego użytku, stosownie do wieku
i indywidualnych potrzeb,
b) zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego,
c) środki higieny osobistej;
7/ zaopatrzenie w podręczniki, pomoce i przybory szkolne;
8/ kwotę pieniężną do własnego dysponowania przez dzieci od 5 roku życia, której wysokość, nie niższą niż 1 % i nie wyższą niż 8 % kwoty odpowiadającej kwocie, o której mowa w art. 80 ust. 1 pkt.2 ustawy, ustala co miesiąc dyrektor Placówki;
9/ dostęp przez całą dobę do podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów;
10/ dostęp do nauki, która w zależności od potrzeb odbywa się w szkołach poza Placówką lub w systemie nauczania indywidualnego;
11/ pomoc w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych;
12/ uczestnictwo, w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych;
13/ opłatę za pobyt w bursie lub internacie, jeżeli dziecko uczy się poza miejscowością
w której znajduje się Placówka;
14/ pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu dziecka poza Placówką.
§ 17. Placówka zapewnia dzieciom:
1/ pokoje mieszkalne właściwie oświetlone, o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych i swobodne korzystanie z wyposażenia;
2/ łazienki z miejscem do prania i suszenia rzeczy osobistych i toalety, w ilości umożliwiającej
korzystanie z nich w sposób zapewniający intymność i zgodność z zasadami higieny;
3/ miejsce do nauki;
4/ miejsce do przygotowywania posiłków, zapewniające odpowiednie warunki do przechowywania i obróbki żywności;
5/ wspólną przestrzeń mieszkalną, w której można spożywać posiłki, stanowiącą miejsce spotkań i wypoczynku.
ROZDZIAŁ VI
Pracownicy Placówki
§ 18. W Placówce zatrudnieni są:
1/dyrektor;
2/ pracownicy księgowości;
3/ wychowawcy;
4/ pedagog;
5/ psycholog;
6/ pracownik socjalny;
7/ terapeuta
8/ pracownicy administracji i obsługi.
§ 19. Do podstawowych obowiązków wszystkich pracowników zatrudnionych w Placówce należy w szczególności:
1/ przestrzeganie Regulaminu Pracy Placówki;
2/ przestrzeganie ustalonego w Placówce czasu pracy i wykorzystywanie go w sposób najbardziej efektywny;
3/ dążenie do osiągania w pracy jak najlepszych wyników i przejawianie w tym kierunku inicjatywy;
4/ przestrzeganie przepisów z zakresu bhp i ppoż.;
5/ przestrzeganie tajemnicy służbowej;
6/ organizowanie stanowiska pracy w sposób zapewniający mu sprawne i terminowe wykonywanie zadań;
7/ natychmiastowe i dokładne wykonywanie poleceń służbowych;
8/ powiadamianie przełożonego o wszelkich działaniach na szkodę Placówki;
9/ poddawanie się okresowym badaniom lekarskim;
10/ dbałość o sprzęt i mienie Placówki.
§ 20. Do zakresu obowiązków działu administracyjno-księgowego należy:
1/ prowadzenie rachunkowości i obsługa Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie oraz Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym:
a) przyjmowanie, sporządzanie, organizowanie właściwego obiegu i kontroli dokumentów
w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości,
- prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych,
- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,
b) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości;
2/ prowadzenie gospodarki finansowej i obsługa Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie oraz Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym:
a) opracowywanie projektu budżetu jednostki na dany rok budżetowy zgodnie z procedurą określoną w ustawach, o samorządzie powiatowym, o finansach publicznych, a także
w uchwałach rady powiatu,
b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
c) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
d) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochronę wartości pieniężnych,
e) zapewnienie terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań,
f) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonywania budżetu jednostki;
3/ dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares”:
a) kontroli legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań,
4/ opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości m.in. polityka rachunkowości, instrukcja obiegu dokumentów;
5/ nadzór nad zaopatrzeniem;
6/ nadzór nad pracami komisji kasacyjnej;
7/ zgłaszanie dyrektorowi wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości i braków.
§ 21. Do zakresu obowiązków wychowawcy należy:
1/ W zakresie pracy diagnostycznej:
a) systematyczne prowadzenie i rejestracja obserwacji dziecka,
b) współpraca ze wszystkimi pracownikami w celu uzyskania pełnej informacji o dziecku,
c) udział w pracach zespołu, o którym mowa w § 11;
2/ W zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej:
a) realizowanie zaleceń psychologa i pedagoga,
b) organizowanie i prowadzenie pracy opiekuńczo-wychowawczej w oparciu o plan pomocy dziecku,
c) organizowanie i prowadzenie zajęć zgodnie z zainteresowaniami dzieci,
d) prowadzenie rozmów, udzielanie pomocy w sytuacjach trudnych, udzielanie rad i wskazówek każdemu dziecku,
e) prowadzenie treningów umiejętności i nabywania kompetencji w zakresie przygotowania dziecka do realizacji procesu usamodzielniania,
f) rozwijanie nawyków higienicznych i sanitarnych, prozdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem zasad profilaktyki,
g) pomoc w nauce i wyrównywaniu zaległości dydaktycznych,
h) odpowiedzialność za ład, porządek i estetykę Placówki,
i) udział w pracach dotyczących usamodzielnienia dziecka;
j) zapewnienie dzieciom odpowiedniego zaopatrzenia w odzież, obuwie, bieliznę, przybory szkolne, środki czystości itp.;
k) udział w pracach zespołu, o którym mowa w § 11;
3/ W zakresie prowadzenia dokumentacji:
a) opracowywanie planu pomocy dziecku,
b) prowadzenie karty pobytu dziecka,
c) prowadzenie kart odzieżowych,
d) sporządzanie dokumentacji samowolnego oddalenia się dziecka,
e) sporządzanie protokołów zniszczenia odzieży i mienia,
f) prowadzenie dokumentacji w zakresie kontaktów dziecka z rodziną i osobami bliskimi.
g) prowadzenie rejestru wizyt lekarskich i specjalistycznych
h) sporządzanie notatek służbowych
4/ W zakresie bhp i ppoż.:
a) czuwanie nad bezpieczeństwem i zdrowiem dzieci,
b) przestrzeganie zasad samodzielnych wyjść dzieci poza teren Placówki,
c) prowadzenie pogadanek i zajęć z zakresu bhp i ppoż.,
d) udzielanie natychmiastowej pomocy w razie wypadku dziecka oraz natychmiastowe
informowanie dyrektora o zaistniałym zdarzeniu,
e) dbanie o stan urządzeń, sprzętu oraz ład i porządek w miejscu pracy.
§ 22. 1. Do zakresu obowiązków pedagoga należy:
1/ analizowanie dokumentacji dziecka;
2/ pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i życiowych dziecka;
3/ współdziałanie w sprawach dziecka z sądami, policją, instytucjami pomocy społecznej i oświatowymi;
4/ prowadzenie badań pedagogicznych służących poznaniu dziecka, jego sprawności
i umiejętności szkolnych, przyczyn niepowodzeń w nauce, zainteresowań i uzdolnień oraz sytuacji rodzinnej i środowiskowej;
5/ opracowywanie diagnozy psychofizycznej dziecka;
6/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;
7/ prowadzenie zajęć wyrównujących braki w różnych;
8/ prowadzenie dokumentacji, a w szczególności arkuszy badań pedagogicznych i karty udziału dziecka w zajęciach specjalistycznych.
9/sporządzanie opinii dotyczącej dziecka
2. Pedagog wykonuje czynności wymienione w § 22 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie.
§ 23.1. Do zakresu obowiązków psychologa należy:
1/ prowadzenie badań psychologicznych służących poznaniu dziecka i odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie;
2/ pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych dziecka;
3/ wykrywanie przyczyn i źródeł niepowodzeń szkolnych, zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych oraz ustalenie właściwych metod oddziaływania na dziecko;
4/ opracowywanie diagnozy psychofizycznej;
5/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;
6/ sprawowanie indywidualnej opieki nad dziećmi sprawiającymi szczególne trudności
wychowawcze;
7/ prowadzenie zajęć specjalistycznych;
8/ prowadzenie dokumentacji, a w szczególności arkuszy badań psychologicznych i kart udziału dziecka w zajęciach specjalistycznych.
9/ sporządzanie opinii dotyczącej dziecka
2. Psycholog wykonuje czynności wymienione w § 23 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie
§ 24.1.Do zakresu obowiązków pracownika socjalnego należy:
1/ praca z rodziną dziecka;
2/ rozpoznanie sytuacji rodzinnej dziecka;
3/ utrzymywanie kontaktu z instytucjami wspierającymi rodzinę dziecka;
4/ inicjowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodziny i umożliwienia powrotu dziecka do rodziny;
5/ opracowywanie planu pracy z rodziną dziecka;
6/ prowadzenie działań mających na celu uregulowanie sytuacji majątkowej dziecka;
7/ współudział w opracowywaniu planu pomocy dziecku;
8/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;
9/ odwożenie wychowanków do innych placówek i rodzin;
10/ udział w opracowywaniu dokumentacji związanej z usamodzielnieniem wychowanków,
11// prowadzenie działań mających na celu uregulowanie sytuacji prawnej dziecka.
12/ sporządzanie opinii dotyczącej dziecka
§ 25.1.Do zakresu obowiązków terapeuty należy:
1/ prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych w ramach terapii zajęciowej lub psychoedukacyjnej;
2/ sporządzanie diagnozy i opracowywanie wskazań do pracy z dzieckiem;
3/ współudział w opracowywaniu planu pomocy dziecku;
4/ udział w opracowywaniu opinii o wychowankach na potrzeby instytucji
współpracujących;
5/ udział w Zespołach ds. Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka;
6/ prowadzenie dokumentacji wynikającej z wykonywanych zadań.
2. Terapeuta wykonuje czynności wymienione w § 25 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie
§ 26.1. Do zakresu obowiązków pracowników administracji i obsługi należy:
1/ prowadzenie właściwej gospodarki zasobami materialnymi Placówki, zarówno rzeczowymi jak i finansowymi w celu zapewnienia dzieciom właściwych warunków mieszkaniowych i socjalno-bytowych, zgodnie z obowiązującymi standardami;
2/ organizowanie i prowadzenie wewnętrznej informacji ekonomicznej, dostarczanie danych niezbędnych do planowania działalności i podejmowania prawidłowych decyzji gospodarczych;
3/ ewidencjonowanie oraz rozliczanie przychodów i wydatków Placówki;
4/ zapewnienie dzieciom całodziennego wyżywienia zgodnie z obowiązującymi normami racjonalnego żywienia;
5/ przygotowywanie i wydawanie posiłków;
6/ zapewnienie odpowiednich warunków sanitarno-higienicznych w pomieszczeniach Placówki
i jej otoczeniu;
7/ zapewnienie porządku na terenie i wokół Placówki;
8/ ochrona mienia Placówki przed kradzieżą lub zniszczeniem;
9/ zapewnienie sprawnego przewozu osób, transportu materiałów oraz produktów
10/ wdrażanie i nadzorowanie instrukcji kancelaryjnej w Placówce
11/ prowadzenie akt osobowych pracowników
12/ dokonywanie okresowych przeglądów pomieszczeń i prowadzenie książek obiektu, nadzorowanie remontów i napraw, konserwacja urządzeń, wyposażenie pomieszczeń w niezbędne sprzęty, zarządzanie materiałami biurowymi
2. Pracownicy administracji wykonują czynności wymienione w § 25 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie.
ROZDZIAŁ VII
Gospodarka finansowa Placówki
§ 27.1. Placówka prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
2. Podstawą gospodarki finansowej Placówki jest plan dochodów i wydatków Placówki, przyjmowany na okres roku kalendarzowego.
3. Placówka prowadzi rachunkowość na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
4. Dyrektor gospodaruje oddanym do używania Placówki i nabytym mieniem ruchomym Powiatu Sochaczewskiego.
5. Rozporządzenie mieniem, o którym mowa w ust.1 wymaga zgody Zarządu Powiatu.
ROZDZIAŁ VIII
Kontrola
§ 28.1. Kontrole obejmują realizację zadań Placówki w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a także ustalonych procedur wewnętrznych.
2. Kontrole organizowane i realizowane są w ramach systemu kontroli zarządczej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych.
3. Dyrektor Placówki zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
ROZDZIAŁ IX
Przyjęcia interesantów. Tryb załatwiania skarg i wniosków.
§ 29.1. Przyjęcia interesantów odbywają się we wtorki od godz. 10:00 do godz. 12:00.
2. Rozpatrywanie skarg i wniosków następuje w trybie określonym przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
ROZDZIAŁ X
Postanowienia końcowe
§ 30.1. Zmiany w Regulaminie mogą być dokonane w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązujące i postanowienia innych regulaminów wewnętrznych wydawanych na podstawie tych przepisów.
§ 31. Placówka używa na tablicach, pieczęciach i formularzach oraz korespondencji nazwy:
Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza „Atria”
ul. Jana Matejki 18
96-500 Sochaczew
Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego
Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej
„Atria”
SCHEMAT ORGANIZACYJNY PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ „ATRIA” PO PRZEKSZTAŁCENIU NA PLACÓWKĘ OBSŁUGUJĄCĄ I OBSŁUGIWANĄ
DYREKTOR |
Główny księgowy Specjalista ds. księgowo-kadrowych Referent ds. administracyjnych Kierowca Pracownik gospodarczy Sprzątaczka Wychowawca St. Wychowawca koordynator Młodszy wychowawca Pracownik socjalny Pedagog Psycholog Terapeuta
|
OBSŁUGIWANA (ANTARES)
OBSŁUGUJĄCA (ATRIA)