Placówka Opiekuńczo Wychowawcza Atria

Regulamin organizacyjny

 

Załącznik do uchwały nr 278/2023

Zarządu Powiatu w Sochaczewie

z dnia 6 marca 2023 roku

 

 

 

REGULAMIN  ORGANIZACYJNY

PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ „ATRIA”

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.1. Regulamin  określa  szczegółową  organizację,  specyfikę  i  zakres  sprawowanej  opieki w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zwanej dalej „Placówką”.

2. Do zakresu działania Placówki należy wykonywanie zadań wynikających w szczególności z:

1/ ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

2/ rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej;

3/ statutu;

4/ niniejszego regulaminu.  

§ 2.1. Placówka jest jednostką organizacyjną Powiatu Sochaczewskiego sprawującą pieczę zastępczą w formie instytucjonalnej.

2. Placówka  jest  placówką  opiekuńczo-wychowawczą typu socjalizacyjnego

3. Placówka ma siedzibę w miejscowości Sochaczew, powiat sochaczewski, województwo mazowieckie.

4. Obszar działania Placówki obejmuje teren powiatu sochaczewskiego. Placówka za zgodą starosty może przyjąć dziecko z terenu innego powiatu, jeżeli dysponuje wolnym miejscem.

§ 3.1. Placówka na podstawie przepisów o samorządzie powiatowym, zapewnia obsługę administracyjną, finansową w tym rachunkową i sprawozdawczą, organizacyjną oraz specjalistyczną Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares”.

2. Do obowiązków Placówki jako jednostki obsługującej należy kompleksowa obsługa w zakresie:

1/ finansowym,

2/ rachunkowości i sprawozdawczości,

3/ administracyjnym,

4/ organizacyjnym,

5/ zapewnienia pomocy specjalistów.

3. Jednostka obsługująca w ramach wspólnej obsługi zapewnia realizację zadań głównego księgowego.

4. Dyrektor kieruje placówką obsługiwaną, o której mowa w ust. 1 przy pomocy wyznaczonego wychowawcy.

ROZDZIAŁ II

Cele i zadania placówki

§ 4.1. Do podstawowych zadań Placówki należy:

1/ zapewnienie dziecku całodobowej opieki i wychowania oraz zaspokojenie jego niezbędnych potrzeb, w szczególności: emocjonalnych, rozwojowych, zdrowotnych, bytowych, społecznych                i religijnych;

2/ realizowanie przygotowanego we współpracy z asystentem rodziny planu pomocy dziecku;

3/ umożliwienie kontaktu dziecka z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba, że sąd postanowi inaczej;

4/ podejmowanie działań w celu powrotu dziecka do rodziny;

5/ zapewnienie dziecku dostępu do kształcenia dostosowanego do jego wieku i możliwości rozwojowych;

6/ objęcie dziecka działaniami terapeutycznymi;

7/ zapewnienie korzystania z przysługujących świadczeń zdrowotnych.

2. Zaspokajanie potrzeb, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1 Placówka realizuje, co najmniej na  poziomie obowiązującego standardu opieki  i wychowania.

3. Całodobowy pobyt dziecka w Placówce powinien mieć charakter przejściowy – do czasu powrotu dziecka do rodziny naturalnej lub umieszczenia w innych formach pieczy zastępczej.

4. Dziecko może przebywać w Placówce, do uzyskania pełnoletności, a po uzyskaniu pełnoletności, na dotychczasowych zasadach, do czasu ukończenia szkoły, nie dłużej jednak niż do ukończenia 25 roku życia.

§ 5. Placówka współpracuje w zakresie wykonywanych zadań z sądem, powiatowym centrum pomocy rodzinie, rodziną, asystentem rodziny, organizatorem pieczy zastępczej oraz innymi osobami i instytucjami, które podejmują się wspierania działań wychowawczych placówki, w szczególności w zakresie przygotowania dziecka do samodzielnego życia, jeżeli osoby te uzyskają akceptację dyrektora placówki oraz pozytywną opinię organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

§ 6. Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych, sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych określają instrukcje wprowadzone zarządzeniem Dyrektora Placówki.

 

ROZDZIAŁ III

Organizacja Placówki

§ 7.1. Dyrektor kieruje działalnością Placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Dyrektor jest jednoosobowo odpowiedzialny za prawidłową i prowadzoną zgodnie z przepisami działalność Placówki.

3. Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Placówki.

4. Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Placówki.

5. Dyrektor wydaje  zarządzenia o charakterze organizacyjno-porządkowym.

6. Do podstawowych zadań dyrektora należy w szczególności:

1/ kierowanie bieżącymi sprawami Placówki;

2/ ustalanie organizacji i zasad pracy;

3/ nadzorowanie realizacji budżetu Placówki;

4/ nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami stosunków pracy;

5/ zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;

6/ sprawowanie nadzoru merytorycznego i kontroli prawidłowej realizacji zadań przez   podległych pracowników;

7/ zapewnienie dzieciom odpowiednich standardów opiekuńczych i wychowawczych;

8/ czuwanie nad przestrzeganiem przepisów prawa;

9/ kształtowanie odpowiedniej atmosfery w Placówce;

10/ zapewnienie właściwych warunków bhp i ppoż.;

11/ ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego;

12/ przestrzeganie dyscypliny pracy;

13/ realizowanie   powierzonych do  wykonania  uchwał  organów  Powiatu  oraz  zarządzeń   Starosty;

14/ podejmowanie odpowiednich przedsięwzięć wynikających z obowiązujących uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania placówek opiekuńczo - wychowawczych.

7. Dyrektora Placówki podczas jego nieobecności zastępuje pracownik socjalny.

8. Dyrektor na czas swojej nieobecności i pracownika socjalnego w Placówce upoważnia w formie pisemnej innego pracownika Placówki do załatwiania spraw w jego imieniu w zakresie określonym w upoważnieniu i informuje o tym Starostę.

 

§ 8. Strukturę  organizacyjną    Placówki   określa  schemat   organizacyjny stanowiący załącznik  do niniejszego regulaminu.

§ 9.1. Placówka przeznaczona jest dla 14 dzieci.

2. Liczba dzieci pozostających pod opieką 1 osoby pracującej z dziećmi w  Placówce  odpowiada potrzebom dzieci oraz rodzajowi prowadzonych zajęć.

3. Organizatorem  pracy  w  placówce  oraz  pracy  indywidualnej  z  dzieckiem jest wychowawca.

4. Wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka realizuje zadania wynikające
z planu pomocy dziecku oraz pozostaje w stałym kontakcie z rodziną dziecka, przy czym wychowawca kieruje procesem wychowawczym maksymalnie do 3 wychowanków.

§ 10.1. Opiekę nocną organizuje się pomiędzy godziną 2200 a 600.

2. W godzinach nocnych opiekę sprawuje wychowawca.

3. Wychowawca pracujący z dzieckiem, sprawujący opiekę w godzinach nocnych jest obowiązany, co najmniej trzykrotnie w ciągu nocy przeprowadzić obchód.

4. Rozkład zajęć z dziećmi oraz opiekę nocną określa harmonogram pracy ustalany przez dyrektora Placówki.

§ 11.1. W Placówce działa zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka, zwany dalej „zespołem”.

2. Do zadań zespołu, o którym mowa w ust. 1 należy:

1/ ustalenie aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka;

2/ analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną;

3/ modyfikowanie planu pomocy dziecku;

4/ monitorowanie procedur adopcyjnych dzieci  z  uregulowaną  sytuacją  prawną  umożliwiającą przysposobienie;

5/ ocena stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb;

6/ ocena  możliwości  powrotu  dziecka  do  rodziny  lub  umieszczenia  go  w  rodzinnej  pieczy    zastępczej;

7/ informowanie sądu o potrzebie umieszczenia dziecka w placówce działającej na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku - Prawo oświatowe, przepisów ustawy o działalności leczniczej lub ustawy o pomocy społecznej;

8/ sporządzanie opinii o zasadności przysposobienia dziecka;

9/ sporządzanie opinii o kontaktach dziecka z rodziną biologiczną i wpływie tych kontaktów                na dziecko;

10/ sporządzanie opinii o zasadności przysposobienia związanego ze zmianą miejsca zamieszkania dziecka na miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej mającej na celu stwierdzenie, że przysposobienie to leży w jego najlepszym interesie;

11/ sporządzanie opinii o zasadności wspólnego umieszczenia rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej;

12/ sporządzanie opinii o możliwości nieumieszczania wspólnie rodzeństwa w rodzinie przysposabiającej z powodu nieznalezienia kandydata do przysposobienia rodzeństwa;

13/ przekazywanie właściwemu ośrodkowi adopcyjnemu informacji i dokumentacji, o których mowa w art. 38a ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, oraz informacji o przebiegu pobytu dziecka w pieczy zastępczej.

3. W skład zespołu, o którym mowa w ust.1 wchodzą w szczególności:

1/ dyrektor Placówki lub osoba przez niego wyznaczona;

2/ pedagog, psycholog oraz pracownik socjalny;

3/ wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka;

4/ przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;

5/ lekarz i pielęgniarka, w miarę indywidualnych potrzeb dziecka;

6/ rodzice dziecka, z wyjątkiem rodziców pozbawionych praw rodzicielskich,

7/  inne  osoby, w  szczególności  asystent  rodziny  prowadzący  pracę  z  rodziną  dziecka oraz przedstawiciel ośrodka adopcyjnego.

 

4. Do udziału w posiedzeniach zespołu mogą być zapraszani przedstawiciele: sądu właściwego ze względu na miejsce położenia placówki, właściwego powiatowego centrum pomocy rodzinie, ośrodka pomocy społecznej, policji, ochrony zdrowia, instytucji oświatowych oraz organizacji społecznych statutowo zajmujących się problematyką rodziny i dziecka, a także osoby bliskie dziecku.

5. Zespół po dokonaniu okresowej  oceny  sytuacji  dziecka formułuje na piśmie wniosek dotyczący zasadności dalszego pobytu  dziecka w Placówce i przesyła go do sądu.

ROZDZIAŁ IV

Tryb kwalifikowania i zasady przyjmowania dzieci do Placówki

§ 12. Podstawą przyjęcia do Placówki jest skierowanie Starosty Sochaczewskiego lub upoważnionej przez niego osoby.

§ 13.1. Przyjmowanie dzieci do Placówki odbywa się przez całą dobę. Wymaganymi dokumentami do umieszczenia dziecka są:

a/ odpis aktu urodzenia, a w przypadku sierot lub półsierot również odpis aktu zgonu zmarłego rodzica,

b/ orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w placówce albo wniosek rodziców dziecka lub osoby trzeciej o umieszczeniu dziecka w placówce

c/ dokumentacja o stanie zdrowia dziecka w tym karta szczepień

d/ dokumenty szkolne

e/ informacje o prowadzonej pracy z rodziną dziecka i jej rezultatach

§ 14.1. Niezwłocznie po przyjęciu dziecka do Placówki sporządza się diagnozę psychofizyczną dziecka.

2. Niezwłocznie po sporządzeniu diagnozy, o której mowa w ust.1, wychowawca kierujący procesem wychowawczym dziecka, we współpracy z asystentem rodziny prowadzącym pracę z rodziną dziecka, opracowuje plan pomocy dziecku.

§ 15.1. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka dyrektor Placówki:

1/ przeprowadza postępowanie wyjaśniające;

2/ powiadamia o tym w ciągu 24 godzin rodziców albo opiekunów  prawnych  dziecka, policję, sąd, który orzekł o umieszczeniu dziecka w  pieczy  zastępczej, asystenta  rodziny prowadzącego  pracę z rodziną dziecka oraz powiatowe centrum pomocy rodzinie.

2. Osoby pełnoletnie, uczące się w szkole, które wyraziły wolę pozostania w Placówce podpisują indywidualny kontrakt, określający szczegółowe zasady ich pobytu w Placówce.

ROZDZIAŁ V

Opieka i wychowanie

§ 16. Dziecku umieszczonemu w Placówce zapewnia się:

1/ wyżywienie, dostosowane do jego potrzeb rozwojowych, kulturowych, religijnych  oraz  stanu

zdrowia;

2/ dostęp do opieki zdrowotnej;

3/ zaopatrzenie w produkty lecznicze;

4/ zaopatrzenie  w  środki  spożywcze  specjalnego  przeznaczenia  żywieniowego  oraz  wyroby

medyczne   wraz   z   pokryciem   udziału  środków  własnych  dziecka - do  wysokości  limitu przewidzianego w  przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków  publicznych;

5/ dostęp    do     zajęć     wychowawczych, kompensacyjnych, a     także     terapeutycznych i rewalidacyjnych;

6/ wyposażenie w:

a) odzież, obuwie, bieliznę   i   inne  przedmioty  osobistego  użytku,  stosownie  do  wieku
i indywidualnych potrzeb,

b) zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego,

c) środki higieny osobistej;

7/ zaopatrzenie w podręczniki, pomoce i przybory szkolne;

8/ kwotę pieniężną do własnego dysponowania przez dzieci od 5 roku życia, której wysokość, nie niższą niż 1 % i nie wyższą niż 8 % kwoty odpowiadającej kwocie, o której mowa w art. 80 ust. 1 pkt.2 ustawy, ustala co miesiąc dyrektor Placówki;

9/ dostęp przez całą dobę do podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów;

10/ dostęp do nauki, która w zależności od potrzeb  odbywa  się  w  szkołach  poza  Placówką  lub w systemie nauczania  indywidualnego; 

11/ pomoc   w   nauce, w   szczególności    przy    odrabianiu  zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych;

12/ uczestnictwo, w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych;

13/ opłatę  za   pobyt   w   bursie  lub  internacie, jeżeli  dziecko  uczy  się   poza  miejscowością

w której znajduje się Placówka;

14/ pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu dziecka poza Placówką.

§ 17. Placówka zapewnia dzieciom:

1/ pokoje mieszkalne właściwie oświetlone, o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych i swobodne korzystanie z wyposażenia;

2/ łazienki z miejscem do prania i suszenia rzeczy osobistych i  toalety, w  ilości  umożliwiającej

    korzystanie z nich w sposób zapewniający intymność i zgodność z zasadami higieny;

3/ miejsce do nauki;

4/ miejsce do przygotowywania posiłków, zapewniające odpowiednie warunki do przechowywania i obróbki żywności;

5/ wspólną przestrzeń mieszkalną, w której można spożywać posiłki, stanowiącą miejsce spotkań i wypoczynku.

ROZDZIAŁ VI

Pracownicy Placówki

§ 18. W Placówce zatrudnieni są:

1/dyrektor;

2/ pracownicy księgowości;

3/ wychowawcy;

4/ pedagog;

5/ psycholog;

6/ pracownik socjalny;

7/ terapeuta

8/ pracownicy administracji i obsługi.

§ 19. Do podstawowych obowiązków wszystkich pracowników zatrudnionych w Placówce należy w szczególności:

1/ przestrzeganie Regulaminu Pracy Placówki;

2/ przestrzeganie ustalonego w Placówce czasu pracy i wykorzystywanie go w sposób   najbardziej efektywny;

3/ dążenie do osiągania w pracy jak najlepszych wyników i przejawianie w tym kierunku inicjatywy;

4/ przestrzeganie przepisów z zakresu bhp i ppoż.;

5/ przestrzeganie tajemnicy służbowej;

6/ organizowanie stanowiska pracy w sposób zapewniający mu sprawne i terminowe wykonywanie zadań;

7/ natychmiastowe i dokładne wykonywanie poleceń służbowych;

8/ powiadamianie przełożonego o wszelkich działaniach na szkodę Placówki;

9/ poddawanie się okresowym badaniom lekarskim;

10/ dbałość o sprzęt i mienie Placówki.

 

§ 20. Do zakresu obowiązków działu administracyjno-księgowego należy:

1/ prowadzenie rachunkowości i obsługa Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie oraz Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym:

a) przyjmowanie, sporządzanie, organizowanie właściwego obiegu i kontroli dokumentów
w sposób  zapewniający:

- właściwy przebieg operacji gospodarczych,

- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości,

- prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych,

- należyte    przechowywanie    i    zabezpieczenie   dokumentów   księgowych, ksiąg rachunkowych  i  sprawozdań  finansowych,

- ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,

b) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości;

2/ prowadzenie gospodarki finansowej i obsługa Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie oraz Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Atria”, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym:

a) opracowywanie projektu budżetu jednostki na dany rok budżetowy zgodnie z procedurą określoną w ustawach, o samorządzie powiatowym, o finansach publicznych, a także
w  uchwałach  rady  powiatu,

b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi  zasad wykonywania budżetu,

c) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych  przez jednostkę,

d) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochronę wartości pieniężnych,

e) zapewnienie terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań,

f) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonywania budżetu jednostki; 

3/ dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares”:

a) kontroli legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań,

4/ opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości  m.in. polityka rachunkowości, instrukcja obiegu dokumentów;

5/ nadzór nad zaopatrzeniem;

6/ nadzór nad pracami komisji kasacyjnej;

7/ zgłaszanie dyrektorowi wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości i braków.

§ 21. Do zakresu obowiązków wychowawcy należy:

1/ W zakresie pracy diagnostycznej:

 a) systematyczne prowadzenie i rejestracja obserwacji dziecka,

 b) współpraca ze wszystkimi  pracownikami w celu uzyskania pełnej informacji o dziecku,

 c) udział w pracach zespołu, o którym mowa w § 11;

2/ W zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej:

a) realizowanie zaleceń psychologa i pedagoga,

b) organizowanie i prowadzenie pracy opiekuńczo-wychowawczej w oparciu o plan pomocy dziecku,

c) organizowanie i prowadzenie zajęć zgodnie z zainteresowaniami dzieci,

d) prowadzenie rozmów, udzielanie pomocy w sytuacjach trudnych, udzielanie rad i wskazówek każdemu dziecku,

e) prowadzenie treningów umiejętności i nabywania kompetencji w zakresie przygotowania dziecka do realizacji procesu usamodzielniania,

f) rozwijanie nawyków higienicznych i sanitarnych, prozdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem  zasad profilaktyki,

g) pomoc w nauce i wyrównywaniu zaległości dydaktycznych,

h) odpowiedzialność za ład, porządek i estetykę Placówki,

i) udział w pracach dotyczących usamodzielnienia dziecka; 

j) zapewnienie   dzieciom  odpowiedniego  zaopatrzenia   w odzież, obuwie, bieliznę, przybory szkolne, środki czystości itp.;

k) udział w pracach zespołu, o którym mowa w § 11;

3/ W zakresie prowadzenia dokumentacji:

a) opracowywanie planu pomocy dziecku,

b) prowadzenie karty pobytu dziecka,

c) prowadzenie kart odzieżowych,

d) sporządzanie dokumentacji samowolnego oddalenia się dziecka,

e) sporządzanie protokołów zniszczenia odzieży i mienia,

f) prowadzenie dokumentacji w zakresie kontaktów dziecka z rodziną  i osobami bliskimi.

g) prowadzenie rejestru wizyt lekarskich i specjalistycznych

h) sporządzanie notatek służbowych

4/ W zakresie bhp i ppoż.:

a) czuwanie nad bezpieczeństwem i zdrowiem dzieci,

b) przestrzeganie zasad samodzielnych wyjść dzieci poza teren Placówki,

c) prowadzenie pogadanek i zajęć z zakresu bhp i ppoż.,

d) udzielanie   natychmiastowej   pomocy  w  razie  wypadku  dziecka  oraz  natychmiastowe

informowanie dyrektora o zaistniałym zdarzeniu,

e) dbanie o stan urządzeń, sprzętu oraz ład i porządek w miejscu pracy.

§ 22. 1. Do zakresu obowiązków pedagoga należy:

1/ analizowanie dokumentacji dziecka;

2/ pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i życiowych dziecka;

3/ współdziałanie w sprawach dziecka z sądami, policją, instytucjami pomocy społecznej i oświatowymi;

4/ prowadzenie    badań    pedagogicznych    służących     poznaniu    dziecka, jego sprawności
i umiejętności   szkolnych, przyczyn   niepowodzeń   w  nauce, zainteresowań i uzdolnień oraz sytuacji rodzinnej i środowiskowej;

5/ opracowywanie diagnozy psychofizycznej dziecka;

6/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;

7/ prowadzenie zajęć wyrównujących braki w różnych;

8/ prowadzenie   dokumentacji, a   w   szczególności   arkuszy   badań  pedagogicznych i karty udziału dziecka w zajęciach specjalistycznych.

9/sporządzanie opinii dotyczącej dziecka

2. Pedagog wykonuje czynności wymienione w § 22 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie.

§  23.1. Do zakresu obowiązków psychologa należy:

1/ prowadzenie  badań  psychologicznych  służących  poznaniu  dziecka  i odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie;

2/ pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych dziecka;

3/ wykrywanie przyczyn i źródeł niepowodzeń szkolnych, zaburzeń rozwojowych  i trudności wychowawczych oraz ustalenie właściwych metod oddziaływania na dziecko;

4/ opracowywanie diagnozy psychofizycznej;

5/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;

6/ sprawowanie    indywidualnej    opieki    nad   dziećmi   sprawiającymi   szczególne  trudności  

     wychowawcze;

7/ prowadzenie zajęć specjalistycznych;

8/ prowadzenie  dokumentacji,  a   w   szczególności  arkuszy  badań   psychologicznych   i   kart udziału dziecka w zajęciach specjalistycznych.

9/ sporządzanie opinii dotyczącej dziecka

2. Psycholog wykonuje czynności wymienione w § 23 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie

 

§ 24.1.Do zakresu obowiązków pracownika socjalnego należy:

1/ praca z rodziną dziecka;

2/ rozpoznanie sytuacji rodzinnej dziecka;

3/ utrzymywanie kontaktu z instytucjami wspierającymi rodzinę dziecka;

4/ inicjowanie    działań    niezbędnych    do    unormowania   sytuacji  rodziny  i  umożliwienia powrotu dziecka do rodziny;

5/ opracowywanie planu pracy z rodziną dziecka;

6/ prowadzenie działań mających na celu uregulowanie sytuacji majątkowej dziecka;

7/ współudział w opracowywaniu planu pomocy dziecku;

8/ udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;

9/ odwożenie wychowanków do innych placówek i rodzin;

10/ udział w opracowywaniu dokumentacji związanej z usamodzielnieniem wychowanków,

11// prowadzenie   działań   mających   na   celu   uregulowanie   sytuacji  prawnej   dziecka.

12/ sporządzanie opinii dotyczącej dziecka

2. Pracownik socjalny wykonuje czynności wymienione w § 24 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie

§ 25.1.Do zakresu obowiązków terapeuty należy:
1/ prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych w ramach terapii zajęciowej lub psychoedukacyjnej;
2/ sporządzanie diagnozy i opracowywanie wskazań do pracy z dzieckiem;
3/ współudział w opracowywaniu planu pomocy dziecku;
4/ udział w opracowywaniu opinii o wychowankach na potrzeby instytucji
współpracujących;
5/ udział w Zespołach ds. Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka;
6/ prowadzenie dokumentacji wynikającej z wykonywanych zadań.

2. Terapeuta wykonuje czynności wymienione w § 25 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie

§ 26.1.  Do zakresu obowiązków pracowników administracji i obsługi należy:

1/ prowadzenie    właściwej     gospodarki     zasobami     materialnymi     Placówki, zarówno rzeczowymi  jak  i  finansowymi   w  celu   zapewnienia   dzieciom   właściwych   warunków mieszkaniowych i socjalno-bytowych, zgodnie z  obowiązującymi standardami;

2/ organizowanie    i     prowadzenie    wewnętrznej    informacji   ekonomicznej, dostarczanie  danych niezbędnych do planowania działalności  i  podejmowania  prawidłowych  decyzji  gospodarczych;

3/ ewidencjonowanie oraz rozliczanie przychodów i wydatków Placówki;

4/ zapewnienie  dzieciom  całodziennego  wyżywienia   zgodnie   z  obowiązującymi  normami racjonalnego żywienia;

5/ przygotowywanie i wydawanie posiłków;

6/ zapewnienie odpowiednich warunków sanitarno-higienicznych w pomieszczeniach Placówki
i jej otoczeniu;

7/ zapewnienie porządku na terenie i wokół Placówki;

8/ ochrona mienia Placówki przed kradzieżą lub zniszczeniem;

9/ zapewnienie sprawnego przewozu osób, transportu materiałów oraz produktów

10/ wdrażanie i nadzorowanie instrukcji kancelaryjnej w Placówce

11/ prowadzenie akt osobowych pracowników

12/ dokonywanie okresowych przeglądów pomieszczeń i prowadzenie książek obiektu, nadzorowanie remontów i napraw, konserwacja urządzeń, wyposażenie pomieszczeń w niezbędne sprzęty, zarządzanie materiałami biurowymi

2. Pracownicy administracji wykonują czynności wymienione w § 25 ust 1 w Placówce oraz jednostce obsługiwanej, tj. Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Antares” w Sochaczewie.

                                                          

ROZDZIAŁ VII

                                              Gospodarka finansowa Placówki

§ 27.1. Placówka prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.

2. Podstawą gospodarki finansowej Placówki jest plan dochodów i wydatków  Placówki, przyjmowany na okres roku kalendarzowego.

3. Placówka prowadzi rachunkowość na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

4. Dyrektor gospodaruje oddanym do używania Placówki i nabytym mieniem ruchomym Powiatu Sochaczewskiego.

5. Rozporządzenie mieniem, o którym mowa w ust.1 wymaga zgody Zarządu Powiatu.

ROZDZIAŁ VIII

Kontrola

§ 28.1. Kontrole obejmują realizację zadań Placówki w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a także ustalonych procedur wewnętrznych.

2. Kontrole organizowane i realizowane są w ramach systemu kontroli zarządczej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych.

3. Dyrektor Placówki zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.

                                                             ROZDZIAŁ IX

                        Przyjęcia interesantów. Tryb załatwiania skarg i wniosków.

§ 29.1. Przyjęcia interesantów odbywają się we wtorki od godz. 10:00 do godz. 12:00.

2. Rozpatrywanie skarg i wniosków następuje w trybie określonym przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

                                                                  ROZDZIAŁ X

                                                           Postanowienia końcowe

§ 30.1. Zmiany w Regulaminie mogą być dokonane w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.

2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązujące i postanowienia innych regulaminów wewnętrznych wydawanych na podstawie tych przepisów.

§ 31. Placówka używa na tablicach, pieczęciach i formularzach oraz korespondencji nazwy:

 

Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza „Atria”

ul. Jana Matejki 18

96-500 Sochaczew

 

Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego

Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej

„Atria”

 

SCHEMAT ORGANIZACYJNY PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ „ATRIA” PO PRZEKSZTAŁCENIU NA PLACÓWKĘ OBSŁUGUJĄCĄ I OBSŁUGIWANĄ

 

 

DYREKTOR

 

 

 

                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Główny księgowy

Specjalista ds. księgowo-kadrowych

Referent ds. administracyjnych

Robotnik do prac lekkich

Kierowca

Pracownik gospodarczy

Sprzątaczka

Wychowawca

St. Wychowawca koordynator

Młodszy wychowawca

Pracownik socjalny

Pedagog

Psycholog

Terapeuta

 

OBSŁUGIWANA (ANTARES)                          

 

OBSŁUGUJĄCA (ATRIA)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Data wytworzenia: 2021-02-18 08:38 Autor: powatria-bip@nowybip.pl Data publikacji: 2021-02-18 08:38 Osoba udostępniająca na stronie: powatria-bip@nowybip.pl Data ostatniej modyfikacji: 2023-04-05 Osoba modyfikująca: powatria-bip@nowybip.pl
Podmiot udostępniający informacje: Placówka Opiekuńczo Wychowawcza Atria Data stworzenia : 2021-02-18 07:45 Autor : powatria-bip@nowybip.pl Data publikacji : 2021-02-18 07:45 Osoba udostępniająca na stronie : powatria-bip@nowybip.pl Data ostatniej modyfikacji : 2021-02-18 08:38 Osoba modyfikująca : powatria-bip@nowybip.pl